Alle kinderen mogen bij ons stralen en groeien als parels in Gods hand! Weet u hoe een parel ontstaat? Als in een oesterschelp een zandkorreltje komt, dan gaat de hard schelp aan het werk en legt er steeds een klein laagje parelmoer omheen. Op deze manier wordt in de loop van de tijd een mooie, glanzende en glimmende parel gevormd.

Onze kinderen worden op De Parel ook beetje bij beetje gevormd, totdat ze onze school verlaten. Ieder jaar komt er als het ware steeds een laagje bij en kunnen ze een beetje meer gaan stralen en verder groeien. Ieder kind met een eigen unieke vorm. Vanuit verwondering mogen we kijken naar de schittering en eigenheid die God iedere parel geeft. Dat beschouwen we als een kado en als onze opdracht!